علمی-اجتماعی
|
||||||||||||||||
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
هر که هستید و هر کجا زندگی میکنید، آرامش را به زندگی خویش دعوت کنید و آن را در ذهن خود جایگزین سازید اگر کلام و رفتار شما قرین آرامش باشد بدون شک این ویژگی به دنیای اطراف شما نیز سرایت خواهد کرد. بخاطر داشته باشید، برای رسیدن به این وضعیت ، لازم است برخی قابلیتهای ویژه را در خود پرورش دهید و شرایط خاصی را در زندگی خویش ایحاد نمایید. رعایت نکات زیر مقدماتی است که به شما کمک میکند و در این مسیر گام بردارید. راههای رسیدن به آرامش▪ یاد بگیرید که گاه مسائل را رها سازید. را با خود حمل میکنید، که این خود سبب ایجاد اضطراب و استرس در شما میگردد. بیاموزید که با یک ذهن رها و آزاد زندگی کنید. این امر به شما کمک میکند تا با هر محرک کوچک و یا مانع جزئی آشفته نشوید. ▪ مثبت اندیش باشید.اگر دیدگاه مثبت اندیشی نداشته باشید، همه چیز میتواند بیفایده و بیثمر باشد. داشتن نگرش مثبت و امید ، بهترین سلاح در مقابل ترس و اضطراب است. مسائل زندگی منطقیتر باشد، به آرامش بیشتری دست خواهید یافت. کاریهایشان را ببخشید. هر چقدر نسبت به دیگران بخشش بیشتری داشته باشید، احساس شادی و خرسندی بیشتری را تجربه خواهید کرد. ▪ معنای فداکاری را لمس کنید.دست بخشش داشته باشید، ولی انتظار بازگشت نداشته باشید. دیگران را به شیوه خودشان خوشحال کنید. به افراد بی پناه و یتیم و فقیر کمک کنید. برای آنهایی که خواهان یاری گرفتن از شما هستند پشت و پناه باشید، و بدون آن که منتی بر آنها نهید تکیه گاهشان باشید، هر چقدر بیشتر ببخشایید، از الزامات و قید و بندها بیشتر رها خواهید شد. را ارج نهید. خود را بدون هیچ قید و شرطی دوست بدارید. هر گونه ترس و تردید غیر منطقی که در مورد خود دارید، کنار بگذارید. اگر دیدگاه مثبت و سالمی را در مورد خود داشته باشید، یاد خواهید گرفت که خود را بدون قید و شرط قبول داشته باشید. یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:40 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
خيلي وقته ميخوام 1 چيزي بهت بگم ولي تا حالا روم نشده گفتنش برام خيلي سخته خیلی ماهی یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:36 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
از گرَه گي دُم نداشتن مساعدت را ( براي كومك كردن ) دست در دُم خر زده قُوَت كرد( زور زد ) . دُم از جاي كنده آمد . فغان از صاحب خر برخاست كه " تاوان بده !" زني آنجا كنار حوض خانه چيزي ميشست و بار حمل داشت ( حامله بود ) . از آن هياهو و آواز در بترسيد ، بار بگذاشت ( سِقط كرد ) . خانه خدا ( صاحبِ خانه ) نيز با صاحب خر هم آواز شد . آن طبيبي خانه داشت . مگر جواني پدر بيمارش را به انتظار نوبت در سايهء ديوار خوابانده بود ؛ مرد بر آن پير بيمار فرود آمد ، چنان كه بيمار در حاي بمُرد . پدر مُرده نيز به خانه خداي و صاحب خر پيوست ! زمينش افگند . پاره چوبي در چشم يهودي رفت و كورش كرد . او نيز نالان و خونريزان به جمع متعاقبان پيوست ! مگر قاضي در آن ساعت با زن شاكيه خلوت كرده بود . چون رازش فاش ديد ، چارهء رسوايي را در جانبداري از او يافت : و چون از حال و حكايت او آگاه شد ، مدعيان را به درون خواند . نابينا كند تا بتوان از او يك چشم بركند ! محكومش كرد ! او آمده ام . . حكم عادلانه اين است كه پدر او را زير همان ديوار بنشانيم و تو بر او فرودآيي ، چنان كه يك نيمهء جانش را بستاني ! بيمورد محكوم كرد ! هنگامي جايز است كه راهِ جبران مافات بسته باشد . حالي ميتوان آن زن را به حلال در فراش ( عقد ازدواج ) اين مرد كرد تا كودكِ از دست رفته را جبران كند . طلاق را آماده باش ! به جانب در دويد . به آوردن مرداني ميروم كه شهادت دهند خر مرا از گره گي دُم نبوده است ! یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:32 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
امام صادق (ع) فرمود : اگر دختری در خانه مانده باشد و کسی به خواستگاری او نیاید سوره احزاب را بر پاره ای کاغذ بنویسد و در حقّه ( ظرف کوچک که در آن جواهر یا چیز دیگر بگذارند ) بگذارد و آن را در خانه ای که آن دختر باشد قرار دهد خواستگار برای آن دختر بسیار شود . یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
صحراي گويي : واقع در کشور مغولستان به وسعت ۷۶۸۰۰۰ کيلو متر مربع صحراي خيوه :واقع در کشور روسيه به وسعت ۶۰۰۲۸۱ کيلو متر مربع ليبي: واقعدرکشور ليبي به وسعت ۱۲۸۰۰۰۰ کيلومترمربع صحرا : واقع در آفريقاي شمالي به وسعت ۸۹۶۰۰۰۰ کيلو متر مربع ربع الخالي : واقع در کشور عربستان بايا بن استراليا :واقع در استراليا تقريبا نصف قاره استرليا سالت ليکستي :واقع در ايالات متحده آمريکا کوير لوت :واقع در ايران به وسعت ۲۵۶۰ کيلومتر مربع دشت کوير :واقع در ايران به وسعت ۵۱۲۰ کيلو متر مربع کلرادو :واقع در ايالات متحده آمريکا
یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:30 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
ايران(ريال)**آرژانتين(پزو)**آذربايجان(روبل)**آلباني(تک)**فنلاند-آلمان-(مارک)** ايالات متحده آمريکا-باهاما-لتوني-آلاسکا(دلار)**اتريش(شيلينگ)**اردن(ديناراردني)**آفريقاي مرکزي(فرانک)** افغانستان(افغاني)**انگلستان(پوند)**الجزاير-تونس-يوگسلاوي(دينار)**ايتاليا(لير)** ارمنستان-ازبکستان-ترکمنستان -تاجيکستان -قزاقستان -قرقيزستان -روسيه -اوکراين -اسلووني-اوکراين(روبل)**اندونزي(روپيا)**اوروگوئه(پزو)** برمه(کيات)**بلغارستان(ليوا)**ترکيه(ليره)**قطر-حجاز(ريال)**پرتغال(اسکودو)** سوئد-نروژ-دانمارک(کرون)**عراق(دينار)***نيجر-نيجريه-لوکزامبورگ-ماداگاسکار-گابون-کنگو-کامرون-ساحل عاج-سوئيس-رواندا-جيبوتي-چاد-بوروندي(فرانک)*** هندوستان-نپال(روپيه)**کامبوج(ريل)**مغربراکش(درهم)**مالزي(رينگت)** یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
ايران : پرس _ عراق : بين النهرين _ عربستان : حجاز _ فرانسه : گل _ ايتاليا : روم _ اندونزي : هندهلند _ تايلند :سيام _ آلمان : پروس _ قبرس : شيپر _ سوريه ولبنان : شامات _ چين : ختن _ ترکيه : عثماني _ ويتنام :آنام _ گرجستان :ايبري _ آنکارا : آنقوره _ ليبي : طرابلس استانبول : قسطنطنيه _ ماداگاسکار : مالگاش _ هلند : ندرلند _مونيخ : سونشن _ يونان : هلاس _ هندوستان : بهارات _فنلاند :سوئومي _ سويس : هلوسيا _ اتريش :نمشه _ مدينه : يثرب یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
هر کس را اگر به ناحق در زندان کرده باشند این آیات را نوشته و بر بازوی راست خود ببندد و بعد از آن به خواندن آن آیات مداومت کند خلاص شود. فلما دخلوا علی یوسف...تا...انه هو الحکیم العلیم.(سوره یوسف آیات 99 و 100) هرکس 7بار سوره انفال را بخواند، اگر زندانی باشد خلاص شود و اگر بدست ظالم گرفتار است نجات یابد یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:22 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
- فاتحه : مال وثروت - زنده شدن مرده- آرام بخش درد ها- کلید بهبودی-برآورده شدن حاجات- درمان بیماری ها – رهایی از عزاب فرشتگان نوزده گانه- بخشش گناهان – راه رسیدن به بهشت جهت عبور از پل صراط – بخشایش گناهان پدر ومادر
3- آل عمران: درود فرشتگان – رفع آتش دوزخ – پر بار شدن درخت – سهولت زایمان رفع دیون آسان شدن مشکلات – ازدیاد روزی
4- نساء : پاداش الهی – حکم صدقه – رهایی از فشار قبر
5- مائده : استقامت در توحیداعطای حسنات – بخشش گناهان
6- انعام : رفع بیماری – ستایش فرشتگان تا روز قیامت – استجابت حا جات – نرفتن به دوزخ- محافظت فرشتگان از او – رفع ما لیخولیا – دفع بلایا
7- اعراف : رفع بازخواست روز قیامت – همنشینی با حضرت آدم – مقابله با درندگان و دشمنان
8- انفال : محافظت از نفاق – افتخار شیعه – شرمندگی دشمنان – شفاعت پیامبر در روز قیامت – محافظت در برابر تعدی – پیروزی در جنگ ها - درود فرشتگان – بخشندگی گناهان – ارتقای مقام
9- توبه : جلوگیری از نفاق – محافظت از دستبرد دزدان محافظت از آتش – اعطای حسنات – رفع جهل – تقرب به خدا – رفع پیری –آشکار شدن عیوب - اعطراف دزد
11- هود علیه السلام : اعطای حسنات – رستگاری روز قیامت – بر انگیخته شدن در گروه پیامبران – بخشوده شدن گتاهان – استعانات از خداوند – پیروزی بر دشمنان – بیمناک شدن دشمنان از او – مقام شهید یافتن در روز قیامت
12- یوسف علیه السلام : چهره زیبا یافتن – رفع هراس – صالح شدن – آسان شدن سختی مرگ
13- رعد: رهایی ازصاعقه –ورود به بهشت شفیع شدن برای خانواده – کمک به انقلاب علیه ظالمان اعطای حسنات استقامت در روز قیامت
14- ابراهیم علیه السلام : رفع فقر وجنون ومصیبت – جلوگیری از گریه و وحشت کودک –گرفته شدن ازشیر مادر –اعطای حسنات – رفع ناراحتی کودکا ن
15- حجر: اعطای حسنات- رفع فقر و جنون ومصیبت –ازدیاد شیر زنان –ازدیاد رزق حسن خرید و فروش یک شنبه 10 دی 1391برچسب:, :: 1:6 :: نويسنده : شمیلا سیامکی
در سه ربع اول قرن حاضر درباره شخصیت نظریههای متعدد و گوناگون آورده شده است. بطوری که تعاریف مختلفی برای شخصیت ارائه شده است که ناشی از گوناگونی این نظریههاست که صاحبانشان نظرات متفاوتی از چگونگی تشکیل و تحول شخصیت و مفاهیم انگیزشی رفتار آدمی دارند. نظریههای مربوط به شخصیت هر چند که باهم فرق دارند، در مواردی و در اصولی نزدیک به یکدیگرند و تا حدی همانند هستند. از این رو چنین به نظر میرسد که میتوان آنها را با توجه عامل یا عواملی که در هر کدام مهمتر از عوامل دیگر پنداشته شدهاند، طبقه بندی کرد. ولی لازم است خاطرنشان سازیم که هیچ طبقه بندیی ، به خصوص در مورد نظریههای مربوط به شخصیت ، نمیتواند خالی از عیب و نقص باشد و قطعی محسوب شود. نظریهای که به یک اعتبار در طبقهای آمده است، ممکن است به اعتباری دیگر در طبقهای دیگر قرار گیرد و این خود دلیل اختلاف طبقه بندیهایی است که تاکنون صورت گرفته است. سوال اصلی در مطالعه شخصیت (Personality) و نظریههای شخصیت این است که شخصیت چیست؟ با وجود مطالعات و تحقیقات زیاد به دلیل پیچیدگی شخصیت که ناشی از پیچیدگی انسان است هنوز پاسخ واحد یکسانی به این سوال داده نشده است و به همین دلیل نظریههای مختلفی پیرامون این موضوع شکل گرفته است که میتوان آنها را در هشت رویکرد اصلی روانکاوی ، تیپ شناسی ، رفتاری ، یادگیری اجتماعی ، تحلیل عاملی ، شناختی ، انسان گرایی و رویکرد حیطه محدود مورد بررسی قرار داد. در کنار این رویکردها که رسمی هستند یک رویکرد شخصی نسبت به انسان و شخصیت در اکثر ما انسانها وجود دارد که اگر بخواهیم میتوانیم با مطالعه و تحقیق در این باره ، آن را به یک نظریه رسمی تبدیل کنیم. وجوه اشتراک و افتراق نظریههای شخصیتدر بعضی از این نظریهها اهمیت فراوان به ضمیر ناخودآگاه داده شده است و پیروان آن معتقدند که آدمی از انگیزههای واقعی رفتار و اعمال خود بی اطلاع است، زیرا آنها در شعور باطن یا ناخودآگاه هستند. در نظریههای دیگر ، ناخودآگاه مورد انکار است، یا کم اهمیت است و یا این که تاثیرش فقط در افراد نابهنجار مورد قبول است. در این نظریهها خود آگاه حاکم بر رفتار آدمی دانسته شده است. نظریات فروید و یونگ و ماری جزو دسته اول و نظریه آسپرت متعلق به دسته دوم است. نظریههایی هستند که اهمیت فراوان به تاریخ زندگی و به دوران کودکی میدهند و هر کس را بنده و اسیر گذشته خود میپندارند و نظریههای دیگر آدمی را از قید گذشته آزاد ساخته، حال و آینده و گرایش به سوی غایت و غرض را در رفتار او موثر میدانند، یا این که چگونگی هر عمل را وابسته به محیط خارجی و میدانی میپندارند که شخص در موقع اجرای آن عمل در آن محیط یا میدان قرار گرفته است. آن ، آنچنانکه هر کس شخصا آنها را درک میکند، در رفتارش موثر واقع میشوند و چون ادراک افراد از عالم خارج و رویدادها متفاوت است، افراد آدمی در محیط واحد و در شرایط یکسان ، رفتاری متفاوت خواهند داشت. در نظریههای دیگر آدمی به صورت یک واحد کل دیده میشود که هر یک از اعمالش وابسته به سایر اعمال و متاثر از آنهاست و درک آن عمل بدون شناخت این زمینه به درستی میسر نیست. در نظریههای دیگر چگونگی یادگیری معیار پدیدههای رفتار پنداشته شده است. خواه این یادگیری بر مبنای اصل مجاورت باشد و خواه بر مبنای اصل تقویت و پاداش. در نظریههای دیگر این توجیه و بیان بدون استعانت از علوم دیگری چون تاریخ ، مردم شناسی و جامعه شناسی و یا چون عصب شناسی ، فیزیولوژی و زیست شناسی و ... غیر میسر اعلام شده است. نظریه رسمی در برابر نظریههای شخصیهمه ما انسانها تصوری از مفهوم شخصیت داریم و از پیش فرضهای معینی درباره شخصیت افرادی که با آنها در تعامل هستیم برخورداریم. علاوه بر این برداشتهایی نیز درباره ماهیت کلی انسان داریم. برای مثال ممکن است معتقد باشیم که همه انسانها ذاتا خوب هستند و یا برعکس. این پیش فرضها یا برداشتها همان نظریات شخصی هستند که بر اساس اطلاعات حاصل از ادراک رفتارهای اطرافیان شکل میگیرند و در واقع برمشاهده رفتار دیگران مبتنی هستند. نظریههای شخصی در مورد انسان و شخصیت با توجه به آنکه حاصل مشاهدات هستند همانند نظریههای رسمی (علمی) هستند ولی با وجود این با آنها تفاوتهای بارز دارند. نظریههای رسمی حاصل دادههای مشاهدات روی تعداد زیادی از افراد با ویژگیهای مختلف هستند و از پشتوانه اطلاعاتی وسیعتری برخوردار هستند. در کنار نظریات شخصی حاصل دید شخصی و ذهنی خودمان است، در صورتی که یک نظریه شخصیت رسمی حاصل مشاهدات عینی و بیطرفانه است و در واقع از عینیت بیشتری برخوردار است. میگیرند، حمایت میشوند، اصلاح میشوند. و یا کنار گذاشته میشوند. اما در نظریههای شخصی چنین موضوعی صادق نیست. تفاوت بین نظریههای شخصی و رسمی همیشه آن گونه که مطرح شد، روشن و بارز نیست. چنین مطرح شده است که نظریه پردازان شخصیت ، رویدادهای زندگی خودشان را به عنوان منبع اصلی دادههای تجربی در نظر گرفتهاند. علاوه بر آن برداشتهای زیربنایی درباره ماهیت انسان نیز هم بوسیله واقعیتهای تجربی و هم توسط طیف کاملی از عوامل فردی و انگیزشی هر نظریه پرداز هدایت شده است. اما سوال مهم در باره این نظریههای رسمی این است که تجربههای شخصی بر نظریه اثر گذاشته است یا نظریه بر تفسیر خاطرات گذشته تاثیر گذاشته است. درباره وبلاگ موضوعات آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پیوندهای روزانه پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان
|
||||||||||||||||
|