علمی-اجتماعی
جمعه 13 اسفند 1391برچسب:, :: 21:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
اگر حقوق 24 میلیون تومنی مثل بقیه ی کارکنان و کارگران و بازنشستگان ده درصد نیز اضافه شود ماهی دو میلیون و چهارصد تومن به آنها اضافه خواهد شد بنابراین دولت و مجلس هرچه سریعتر بایستی اضفه شدن 60% و این قانون و مصوبه را لغو کنند.
دو شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 14:55 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
کودکان و نوجوانان بایستی در سراسر جهان از هر گونه سواستفاده ی جنسی و جسمی مصون باشند.
یک شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
نزدیک عید است مغازه دارها اجازه دهند دستفروشها نیز کاسبی کنند . برف و باران از هوا می بارد . عید نزدیک است . فقط کمک و غذا دادن به پرندگان و ... نیست در اطراف ما کسانی هستند که رویشان نمی شود دست نیاز و گدایی جلوی این و آن دراز کنند. مراقب انسانهای دور و برمان باشیم . انسان باشیم در عمل نه در حرف که باد هواست .
یک شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
دستفروشان حق فروش اجناسشان را در تمامی سطح شهرها و معابر حداقل دو روز در هفته از ابتدای صبح تا شب در تمامی دنیا باید داشته باشند. در چنین صورتی دنیا می تواند دنیای عادلانه ای باشد که حتی افرادی که مغازه ای ندارند بتوانند نان حلال دربیاورند. بهتر است کاسبها نیز از خودخواهی و حرص و طمع دست بردارند و به جای لاف آزادی زدن از آزادمردان فقیر حمایت کنند.
یک شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 18:22 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
تمامی کودکان تا سن ده سالگی در سراسر جهان بایستی از حق بازی کردن مجانی در تمامی پارکها و گردشگاهها و تفرجگاهها و استخرها و شهرهای بازی و سرزمینهای عجایب و ...را بدون پرداخت حتی یک ریال داشته باشند.
یک شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
در تمامی جهان حق تک تک انسانها است که سرپناهی به نام خانه داشته باشند که متعلق به خودشان باشد تا هر زمان برای استراحت به آن پناه ببرند مامنی که فرد فارغ از فقر خود بداند که جایی برای خوابیدن دارد و نگران اجاره بها و یا بیرون ریختن اثاثیه اش از طرف موجر نباشد. جایی که کودکان نگران نداشتن جای امن برای خوابیدن و انجام تکالیفشان نباشند و با اطمینان به مدرسه بروند بدون این که بترسند از این که وقتی به خانه برگشتند خانه ای نداشته باشند. لزومی ندارد که کاخ سفید باشد یک اتاق که در گوشه ای اش سینکی و گازی به عنوان آشپزخانه باشد و در گوشه ای اتاقکی برای دستشویی و حمام کردن. همین کافیست. همان طور که حق تحصیل رایگا ن برای تک تک کودکان تا پایان دوره ی متوسطه حق مسلم کودکان باید باشد تا خانواده نگران هزینه ی تحصیل و نداشتن وضع مالی مناسب برای تحصیل فرزندانشان نباشند.
چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

۴) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می برند. پدر در راه بیمارستان فوت می کند ولی

پسر را به اتاق عمل می برند. پس از مدتی دکتر می گوید من نمی توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است.

آیا به نظر شما این داستان می تواند صحت داشته باشد؟

آری – خیر – هیچ کدام


چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 10:35 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

کدام یک از گوشی هایی سامسونگ، آندروید ۵ می گیرند؟
 

 آندروید ۵ که نام دیگرش "کی لایم پای" (Key Lime Pie) است هنوز رسما معرفی نشده است اما نسل جدید گوشی های سامسونگ به آن مجهز خواهند شد. 

همچنین گفته می شود گلکسی اس ۲ و گلکسی نوت سری قدیم نیز آپدیت آندروید جلی بین ۴.۲.۲. را به زودی دریافت خواهند کرد. 

گفته شده سامسونگ تنها ۵ مدل از گوشی های خود را مجهز به آندروید ۵ خواهد کرد که شامل گلکسی اس ۳، گلکسی نوت ۲، گلکسی نوت ۸، گلکسی نوت ۱۰ و البته گلکسی اس ۴ در این لیست دیده می شوند. 

کارشناسان پیش بینی می کنند در کنفرانس امسال گوگل I/O این موضوع مطرح خواهد شد. 

گوشی هایی مانند گلکسی اس ۲، گلکسی نوت، گلکسی اس ۳ مینی، گلکسی اس ۲ پلاس و گلکسی بیم، آپدیت جلی بین یا همان نسخه ۴.۲.۲ را دریافت می کنند. 

این اخبار را سم موبایل منتشر کرده و فعلا در حد یک شایعه است. 

در مورد آندروید ۵ نیز خبری به صورت رسمی منتشر نشده است و بیشتر در حد حدس و گمان فنی باقی مانده است.  سامسونگ بشدت در حال توسعه پلتفورم خود برای ایجاد سیستم عاملی غیر از آندروید است. 

 
 
 

چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 10:34 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

روانشناسی اجتماعی اتو کلاین برگ (1945) روانشناسی اجتماعی را علم مطالعۀ رفتار فرد در وضع گروهی تعریف کرده است. به عبارتی روانشناسی اجتماعی اثرات حضور دیگران را بر فرد ، یا رفتار فرد را تحت تاثیر گروه ،مورد برسی قرار می‌دهد. روانشناسی اجتماعی بر تاثیر گروه روی رفتارهای فرد است. یعنی اینکه فرد وقتی داخل گروه قرار می گیرد چه تغییراتی در رفتارهای او در مقایسه با حالت تنها بودن وی می‌توان مشاهده کرد و همچنین با جامعه شناسی ، مردم شناسی و روانشناسی عمومی در ارتباط و مقایسه می‌باشد. در زیر از مهمترین روشهای تحقیقی روانشناسی اجتماعی چند مورد ارائه می‌شود.تحقیق آرشیوی این روش به تجزیه تحلیل اطلاعات موجود در بایگانیها و سوابق موجود درباره وقایع و رویدادهای گذشته اطلاق می‌شود. اگر یک روانشناس اجتماعی بخواهد درباره مسائل روانشناسی اجتماعی دوران صفویه تحقیق کند راهی به جزء مراجعه به آرشیوها ، کتابهای تاریخ ، نوشته‌ها ، نامه‌ها و سفرنامه‌های که حاوی اطلاعاتی درباره دوره صفویه هستند، ندارد. تحقیق زمینه یابی این روش به اسامی دیگری چون تحقیق پیمایشی و تحقیق نظرخواهی نیز نامیده شده است، هنگامی بکار می‌رود که محقق بخواهد با نظرخواهی از یک گروه نمونه انتخاب شده ، نظر یک جامعه آماری بزرگ را درباره موضوعهای مختلف بداند. نمونه‌های که در کشور ما رایج است، نظرخواهی‌های است که از مردم درباره ویژگیهای کارگر نمونه ، معلم نمونه ، نماینده مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد. کاملترین صورت تحقیق زمینه یابی رفراندوم است که در آن از کل یک جامعه آماری درباره موضوعی مانند نوع حکومت نظرخواهی می‌شود. برای جمع آوری اطلاعات در تحقیق زمینه یابی از مصاحبه و پرسشنامه استفاده می‌شود؛ مصاحبه روشی است که محقق طبق یک برنامه از پیش تعیین شده از آزمودنی‌ها بطور شفاهی سوالاتی کرده و پاسخ آن را ثبت می‌کند. این مصاحبه می‌تواند حضوری ، تلفنی ، تلویزیونی و رادیوی باشد. روش پرسشنامه ، که در آن پاسخ دهنده سوالاتی را که از پیش نوشته است، خود مطالعه کند و به آنها به صورت کتبی پاسخ بدهد. در هر حالت ، محقق حیطه تحقیق خود را مشخص کرده و بعد مجموعه‌ای از سوالات را طرح می‌کند که پی به باورها ، نگرشها و تجربه‌های آزمودنی‌های گروه نمونه در رابطه با موضوع تحقیق ببرد. تحقیق میدانی در این روش محقق مدتی در میان جامعه مورد تحقیق خود زندگی می‌کند و به تحقیق درباره موضوعی خاص در آن محیط می‌پردازد. محقق هیچگونه دستکاری در محیط انجام نمی‌دهد، بلکه بدون هیچ دخالتی در جریان طبیعی رویدادها تا آنجایی که می‌تواند اطلاعات جمع آوری می‌کند در این تحقیق میدانی ، مشاهده عنصر اصلی را تشکیل می‌دهد. آزمایش طبیعی در این روش ‌آزمایشگر طرح آزمایش خود را پس از وقوع یک سانحه طبیعی مثل زلزله یا سیل اجرا می‌کند. نمونه‌های مختلفی از این آزمایشها بوسیله والاس و جانیس انجام گرفته است. در این پژوهشها واکنشهای افراد در برابر ویرانیها و تلفات جانی ایجاد شده بوسیله طوفان و گردباد مورد برسی قرار گرفته و نتیجه گیریهای جالبی در زمینه اینگونه واکنشها از قبیل بهت زدگی ،انکار ، پذیرش تدریجی و کوشش برای جبران و باز سازی بدست آمده است. آزمایش میدانی در این روش محقق طرح یک آزمایش را در محیط طبیعی پیاده می‌کند، مثلاً؛ یک محقق ممکن است بخواهد تأثیر اضافه پرداخت را بر روی میزان تولید مطالعه کند. مهمترین حسُن میدانی اعتبار نتایج آن است؛ زیرا این نتایج از محیط واقعی بدست آمده‌اند و نه از موقعیت مصنوعی آزمایشگاه.


چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 10:32 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 روان شناسی مشاوره این شاخه از روان شناسی به بررسی فرآیندهایی می‌پردازد که با هدف یاری رساندن به مراجع انجام می‌گیرد. در این فرآیند ، رابطه‌ای بین مشاوره و مراجع ایجاد می‌شود که هدف از این رابطه بررسی موضوعی است که برای مراجع مبهم ، گنگ یا به عنوان یک مشکل مطرح است.در روان شناسی مشاوره جهت رسیدن به نتایج مورد نظر مشاوره اصول و قوانینی مطرح است که با توجه دیدگاه‌های مختلفی که در زمینه مشاوره وجود دارد، این اصول و قوانین دارای تفاوتهایی از یکدیگر هستند.تاریخچه روان شناسی مشاوره فرآیند مشاوره ارتباط نزدیکی با راهنمایی دارد. هرچند راهنمایی فرآیندی گسترده‌تر را شامل می‌شود که تمام امور زندگی فردی و اجتماعی فرد را دربر می‌گیرد، مشاوره قلب برنامه راهنمایی به شمار می‌رود و از خدمات اساسی آن است. با این وصف در تاریخ روان شناسی مشاوره دیده می‌شود که این شاحه از روان شناسی ، با راهنمایی به منزله فعالیتی منظم و سازمان یافته ، در سال 1908 میلادی در شهر بستن ایالت ماساچوست امریکا به وسیله شخصی به نام فرانک پارسونز که به پدر راهنمایی حرفه‌ای مشهور است، آغاز می‌شود. پارسونز راهنمایی را ابتدا در مقیاسی کوچک و با تاکید بر راهنمایی حرفه‌ای آغاز کرد. بنابراین کار او به مثابه یک نوآوری در نظام تعلیم و تربیت با نارسایی‌هایی توام بود و به دلیل تاکید محضش بر راهنمایی حرفه‌ای ، یک بعدی به حساب می‌آمد. به این ترتیب با توجه به ضرورتهایی که بر لزوم تداوم راهنمایی و مشاوره احساس می‌شد، روان شناسی مشاوره شکل کاملتری به خود گرفت، بطوری که نظریات متعدد در این زمینه ارائه شد و روشها و فنون مختلفی معرفی گردید. ضرورت روان شناسی مشاوره شکی نیست که به موازات گسترش اجتماع و پیچیدگی نهادهای آن مشکلاتی بروز می‌کند و چیزهای جدیدی ضرورت می‌یابد که قبلا نیازی بدان احساس نمی‌شده است. در چنین شرایطی با توجه به پیچیده‌تر شدن شرایط اجتماعی ، سست‌تر شدن روابط عاطفی و عوامل متعدد دیگر توجه به اصلاح شرایط عاطفی و روحی افراد کاملا ضروری به نظر می‌رسد. تحول جوامع از حالت ساده به پیچیده ، جنبه‌های مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بطوری که سازگاری با این دگرگونی‌ها از جمله تغییرات در نوع روابط ، تغییرات شغلی ، تحصیلی و ... لزوم روان شناسی مشاوره را مورد تائید قرار می‌دهد. اهداف روان شناسی مشاوره در تعاریفی که روان شناسی مشاوره به عمل آمده، تصریح شده که روشهایی تعیین گردد تا به فرد کمک شود که خود را بشناسد. منظور و هدف از اینکه فرد خود را بشناسد، این است که با این شناسایی به صورت انسانی موثرتر و خلاقتر و در نتیجه شادمان‌تر درآید. با استفاده از فنون ارائه شده در روان شناسی مشاوره ، فرد نه تنها وضع فعلی خود را درک می‌کند، بلکه از آنچه که به صورت آن در خواهد آمد، نیز آگاه می‌شود. راجرز روان شناسی که نظریات او در مشاوره کاربرد اساسی دارد، معتقد است که هدف بیشتر مشاغل یاری دهنده که روان شناسی مشاوره را نیز شامل می‌شود، افزایش رشد شخصی و روانی فرد در مسیر رشد اجتماعی است. بدین ترتیب روان شناسی مشاوره دارای دو هدف می‌باشد: اهداف آنی و اهداف غایی.

اهداف آنی روان شناسی مشاوره شناسایی و کاربرد روشهایی که راهنمایی‌های لازم را در حل مشکلات مختلف از قبیل مشکلات تحصیلی ، خانوادگی ، شغلی و ... به فرد ارائه می‌کند که آن را علاج واقعه قبل از وقوع می‌دانند و باعث جلوگیری از اتلاف سرمایه مادی و معنوی فرد می‌شود. اهداف غایی و نهایی روان شناسی مشاوره این اهداف عبارت است از شناسایی و کاربرد روشهایی که فرد خود قادر باشد یا بتواند که با بینش صحیح به حل مشکلات خویش پرداخته وعاقلانه رفتار نماید. مکتبهای مهم در روان شناسی مشاوره معمولا چندین مکتب در این قلمرو مطرح شده‌اند که مهمترین آنها عبارتند از: مکتب مشاوره مستقیم ، مکتب مشاوره غیر مستقیم ، مکتب مشاوره نیمه مستقیم. مکتب مشاوره مستقیم بزرگترین بنیانگذاران این مکتب آلبرت الیس ، سالتر ، هوارد و میلر هستند. در این مکتب توجه به عقل و منطق می‌باشد و مشاور معتقد است که مشکل فرد را بهتر از خود او درک کرده و نیز بهتر می‌تواند نسبت به درمان‌جو قضاوت کند. این مکتب معتقد است که بشر ذاتا خلاق و دانا نیست و کلیه افراد بشر توانایی سازندگی خود را ندارند و مشاور فردی است که در درجه اول خودش را شناخته و در وهله دوم به دیگران کمک می‌کند تا خود را بشناسند. مکتب مشاوره غیر مستقیم بزرگترین بنیانگذار این مکتب کارل راجرز است و هر چه از فلسفه غیر مستقیم می‌دانیم، اطلاعاتی می‌باشد که بر پایه فلسفه او بنیان شده است. این مکتب معتقد است که انسان موجودی سازنده ، خلاق و تواناست که مهمترین خصوصیت بارز او این است که به ذات خود آگاهی دارد. در این مکتب مشاور خودش را به جای درمان‌جو می‌گذارد تا بتواند وی را خوب بشناسد. مکتب مشاوره نیمه مستقیم این مکتب به شرایط انسان در محیط توجه دارد و مشاوره به باز یافتن فرد و نیز پیدا کردن خودش در محیط توجه دارد. به نظر این مکتب ، انسان وقتی دچار آشفتگی رفتار یا بیماریهای عاطفی و یا امثال آن می‌شود که نتواند موقعیت خود را در محیط مشخص کند. کار مشاور این است که بیمار را به عنوان یک موجود خاص در موقعیت خاص خود مورد توجه قرار دهد. روشهای مورد استفاده در روان شناسی مشاوره روشهای مختلفی جهت مشاوره و پژوهش در این شاخه وجود دارد. از جمله مشاهده ، مصاحبه ، پرسش‌نامه و ... که عمدتا بر اساس مکتب فکری روان شناس ، نوع اطلاعات مورد نیاز و اهداف پژوهش یا امر مشاوره مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاه از آزمونهای مختلف هوش ، شخصیت و ... استفاده می‌شود.


    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 452
بازدید ماه : 5107
بازدید کل : 3506739
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>