علمی-اجتماعی
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:59 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
واتسون بنیانگذار رفتارگرایی معتقد بود که آنچه را روح می‌نامیم، چیزی جز رفتار نیست و هنگامی که بدین واقعیت توجه کنیم، می‌بینیم که روح و جسم در واقع یک ماهیت دارند، زیرا رفتار شکل بخصوصی از فعالیت فیزیولوژیک (جسم) است. این دیدگاه به نظریه هم ماهیتی (Identity Theary) معروف است.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:50 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
دکارت به وجود دو جوهر مستقل اعتقاد داشت. یکی جوهر جسم و دیگری جوهر روح. از نظر او جسم و روح دو امر جداگانه هستند که هیچ یک بر دیگری تاثیر ندارد. نه علت‌های روانی می‌توانند معلولهای جسمی بوجود آورند و نه علت‌های جسمی قادر به ایجاد معلولهای روانی هستند.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
ارسطو اعتقاد داشت که جسم و روان دو جنبه متفاوت از یک جوهر هستند. جسم ماده این جوهر و روح صورت این جوهر است. او به استقلال جسم و روح از یکدیگر اعتقاد داشت.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:46 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
لایپ نیتس (Liebnitz) اعتقا داشت، روح و جسم مستقل از یکدیگر هستند، اما در مسیرهای موازی حرکت می‌کنند. در واقع هر رویه روانی به یک رویه جسمی مربوط می‌شود، ولی هیچ یک از آنها عامل تغییر دیگری نیست. این دیدگاه به نظریه توازی (Parllelisme Theory) معروف است.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
با توجه به این که رفتن به حج و خانه ی خدا بر هر مسلمانی واجب است ولی شرایطی نیز دارد .بعضی از مردم به حج می روند در صورتی که فقیر هستند و با گرفتن پول از مردم به زیارت می روند یا به حج می روند در صورتی که رفتن به حج مخصوصا حج تمتع یعنی فرد بایستی تمکن مالی داشته باشد و هزینه یک سال خود را نیز داشته باشد و قرض و بدهی نداشته باشد و خمس و زکاتش را نیز داده باشد تا آن وقت حج تمتع براو واجب شود. ولی متاسفانه امروزه برای چشم و هم چشمی یا برای هر چیز دیگری با قرض کرددن و گدایی کردن به انواع سفرها مخصوصا سفر به عتبات عالیات و حج مد شده است . آیا به نظر شما این گونه حج ها یا سفرهای زیارت مقبول واقع می افتد؟
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:42 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
خیلی زشت است که نفت وگاز زیر پایمان باشدآن وقت بخواهیم بنزین را از خارج از کشور وارد کنیم و بنزین سهمیه بندی باشد.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:41 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
کودکانی که در کوچه ها و خیابان ها ول هستند چه آینده ای در انتظارشان است ؟
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:40 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
بهتر است اینک که به پاییز و سرمای پاییزی نزدیک می شویم خود و فرزندانمان را با لباس گرمتر بپوشانیم زیرا بدنمان به گرما عادت کرده است در نتیجه لباسهای کم و نامتناسب باعث سرماخوردگی می شود و در اواخر زمستان نیز که بدن به سرمای زمستان عادت کرده لباسهای کمتر و نازک تر بپوشیم تا سرما نخوریم کاری که معمولا همه ی ما بر عکس انجام می دهیم یعنی در انتهای تابستان همچنان لباسهای کم و در انتهای زمستان لباسهای گرم می پوشیم در نتیجه خیلی زود سرما می خوریم.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:39 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
هنرپیشه های زن در فیلمهای فارسی قدیمی رقاصه ی کاباره و بد کاره بودند اما همیشه یک آدم ثروتمند و با غیرت و آبرومند و متعصب و خانواده دار و ملک و املاک دار و خوش تیپ و مشهور عاشقشان می شد و با بقیه افراد بدکار و صاحب کارها و کارفرمایان آنها و نوچه هایشان خواهد جنگید و با آنها ازدواج خواهد کرد . به این ترتیب می خواستند تهیه کنند گان و نویسندگان و کارگردانان و خلاصه دست اندرکاران سینما اولا قبح و زشتی این اعمال را از بین ببرند و دوم این که به خانواده ها بگویند که اجازه دهید فرزندانتان در هر منجلابی داخل شوند و در آخر کار خوش بخت خواهند شد.
جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, :: 1:37 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی
امروزه بعضی از سریالها و فیلمهای مخصوصا هالیوودی سعی دارند هم جنس بازی را پدیده ای نرمال و عادی تلقی کنند ولی باید بدانیم که هم جنس بازها بیمارانی هستند که نیازمند کمک های درمانی و مشاوره ای و حمایتی در سطح خانواده و جامعه هستند . بهتر است با هم جنس بازها به عنوان بیمار نگریسته شود و به کمکشان شتافت.

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 684
بازدید ماه : 6001
بازدید کل : 3501455
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>