علمی-اجتماعی
شنبه 15 دی 1391برچسب:, :: 23:56 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

 

باید به درون خود نگاه کنیم و به ماهیت واقعی خود پی ببریم ، تنها کسی که می تواند ما را برای آینده

آماده کند خودمان هستیم.. برای کنترل خودمان ابتدا باید به ماهیت و ذات خود پی ببریم .جنگ برای ذهن

و روح ما هیچ گاه پایان نمی یابد ، به همین دلیل همه ی ما در این ماجرا درگیر هستیم. جنگ برای روح

از ابتدای تاریخ انسان بوده و تا انتها نیز خواهد بود.ما یک روح درون یک بدن و کالبد هستیم .بدن انسان

تنها بدنی است که وقتی پهن و مسطح می شود کاملا درون یک مربع و یک دایره جای میگیرد . مربع

در اینجا نماد دامنه ی فیزیکی است ودایره نماد دامنه ی روحانی ماست . ما تنها با هماهنگی میان

این دو نعمت خدا دادی یعنی جسم و روح میتوانیم به استعداد های درونی خود دست یابیم. تقسیم

روحانی در شرق هفت نقطه ی روحانی را مطرح می کند .

 

چاكراي اول: چاکراه یا نقطه ی خاجی  :چاكراي ريشه،چاكراي امنيت،چاكراي مولادهارا، موثر بر

ستون فقرات پاها ،لگن خاصره و ميل به زندگي و تقويت اراده. كم كاري ريا،ايجاد تنبلي ،بي

حوصلگي، دغلكاري ،پرخاشگري و خستگي مفرط. كم كاري بيش از حد باعث بالا رفتن ميل

به خودكشي ميشودو پركاري بي قراري ،هيجانات جنسي ، پرخاشگري ،كار بيش از حد، واكنش

سريع به محركها  و عصبي مزاج و تند . این چاکرا با انرژی جنسی ما سروکار دارد . در دین مبین

اسلام مفهوم حلال و حرام از کودکی آموخته میشود . در بسیاری از موارد اعمال خاصی

میتوانند

بر اساس موقعیتشان پاک یا حلال یا ممنوع و حرام باشند. نقطه ی خاجی انرژی بسیار مهمی را

درخود دارد و این بستگی دارد به قدرت انتخاب و اختیار ما . ما هستیم که میتوانیم از آن درست یا

نادرست استفاده کنیم . نقطه خاجی، که با انرژی جنسی ما سر و کار دارد،

 

دومین چاکرا شکمی ، نقطه ی ناف (Nuvel Chakra) است که روی شکم قرار دارد و با قدرت

شخصی

و ذخیره ی نیروی زندگی سرو کار دارد. ما برای تامین نیروی زندگی مان باید غذا بخوریم ،

در اسلام

آنچه که ما باید بخوریم باید حلال و از راه درست و حلال تامین شده باشد . خوردن مال حرام باعث ضربه

خوردن و صدمه زدن به روح ما میشود. چاكراي دوم تاثير بر سيستم تناسلي – ماهيچه ها ،مثانه ،

غدد فوق كليوي دارد تاثير بر عواطف – احساسات – اشتياق و ميل جنسي. مركز اصلي سم زدايي

بدن است.

چاكراي سوم: چاكراي قدرت ميدان اكو (انرژي)،چاكراي ماني پورا، تاثير بر جهاز هاضمه ،معده ،كبد،

كيسه صفرا جذب و هضم غذا روده ها تقويت روشن بيني شكوفايي خلاقيتها و قابليتهاي روحي و

رواني و كمك به درك احساسات ديگران نقطه ناف که روی شکم ما قرار دارد، و با قدرت شخصی

 و ذخیره نیروی زندگی (نیرو و توان) سر و کار دارد برای تقویت و تأمین نیروی زندگیمان بایستی غذای

سالم و طبیعی بخوریم آنچه ما و خانواده ما می خوریم، بایستی از راه درستی تأمین شده باشند تا

"پاک و حلال" باشند خوردن از طریق پولی که به طور نامشروع بدست آمده تنها باعث صدمه زدن

به روح ما می شود.

 

چاكراي چهارم نقطه ی خورشیدی، نقطه ی قلب  (The Heart Chakra ) است . این نقطه با مهربانی

، عشق ، احترام و ارضای احساسات سرو کار دارد ، این چیزها تنها با ارتباطات سالم و عشق و

هماهنگی بین مردم بدست می اید .تاثير بر كل سيستم ايمني بدن قلب غده تيموس ،سرخرگها 

،ششها  ،بازسازي بافتها  واسطه بين چاكراهاي 1 تا 3 و 5 تا 7 متعادل كننده ذهن و جسم .عدم

تعادل اين چاكرا بر تمام چاكراها تاثير ميگذارد. ،نقطه قلب، که با مهربانی، عشق، احترام و ارضای

احساسات سر و کار دارد و این قبیل چیزها، می توانند از طریق ارتباطات سالم و عشق و هماهنگی

بین مردم، بدست آیند پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفته است  که: او فرستاده شده تا

آموزه های رفتار خوب و متواضعانه را که توسط عیسی و سایر پیامبران آموزش داده شده بود،

تمجیدو تکمیل کند تنها در سایه مهربانی است که می توانیم به عنوان یک جامعه، رشد و پیشرفت

کنیم.

چاکرای پنجم چاکرا ی  نقطه ی گلوگاه (The Throat Chakra) است که با ارتباط و ابراز عقاید

سرو کار دارد .

 

سوره ی عصر ، آیه ی 2 و 3 : همانا انسانها همگی در زیانند ، مگر کسانی که ایمان آورده

و اعمال

صالح انجام داده اند ، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و به شکیبایی و استقامت توصیه

نموده اند .

نقطه گلو،تاثير بر عمل گلو، مري ،دهان، غده تيروئيد و پارا تيروئيد و بشدت بر سيستم تنفسي و

صوتي اثردارد و كمك به فعال شدن نيمكره راست مغز و بيداري خلاقيت ذهني مينمايد.تقويت

قواي ذهني و فكري و برقراي تله پاتي و موجب بصيرت بالا ميشود ، که با ارتباط و ابراز عقاید سر

و کار دارد.قرآن کریم در سوره عصر آیه دوم و سوم می آموزد که،همانا انسان ها همگی در زيانند،

مگر كسانی كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند و يكديگر را به حق سفارش كرده

و يكديگررا به شكيبایی و استقامت توصيه نموده اند.

 چاكراي ششم: چاكراي چشم سوم،چاكراي تخيل و حافظه،چاكراي آجنا تاثير بر غده هيپوفيزوتمام

غدد درون ريز بدن – سيستم ايمني بدن – تعادل نيمكره هاي مغز – سينوسها چشمها و گوشها –

روشن بيني بالا و قدرت تصور و تجسم خلاق

چاكراي هفتم تاجی نقطه ی بالای سر (Crown Chakra) : این نقطه با عقل ، خرد و بصیرت و آگاهی

و روحانیت سروکار دارد . تنها با اصلاح و تعالی بخشیدن به این نقاط قدرت روحانی است که به صورت درست

میتوانید به استعداد های درونی خود به عنوان یک انسان درست دست هرکس باید تمام نیاز های جسمی ،

روحی و احساسی خود را در راه درست و نیک گمارده ودر این راه آنها را تعالی بخشد تا از لحاظ روحی

رشد کرده و بر خودش تسلط یابد . تنها ان زمان است که انسان کاملی میشوید و بدانید که از دیدگاه

اسلام کامل ترین انسانها حضرت مهدی (ع) و حضرت عیسی (ع) هستند.

آنها برای نقطه ی خاجی به وسیله ابزار های مختلف ما را کنترل میکنند ، از فیلم های مبتذل گرفته

تا تصاویر مختلف ، از نماد گرایی در انیمیشن ها و هزاران کار دیگر که حتی گذاشتن تصویری از این

کارشان شرم آور است. : چاكراي تاج سر،چاكراي الهامات،چاكراي ساهاسرارا،نقطه بالای سر که

با عقل و خرد بصیرت، آگاهی، و روحانیت، سر و کار دارد. متعادل كننده ما با نيروهاي برتر كائنات و

معنويات و تاثير بسزايي بر تزكيه كالبدهاي انرژيكي بدن دارد

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

برای زیاد شدن روزی به تلاش شبانه‌روزی و همه جانبه نیاز است. تولید و درآمدت توسعه‌دار بدون تلاش ـ چه فکری و چه جسمی ـ

معنا ندارد و سرابی بیش نیست.مسأله روزی، تأمین زندگی آبرومندانه و سرافرازانه و دور از تکدّی‌گری و تن‌پروری،، از نظر دین

اسلام بسیار مهم و مورد توجه است. در رساله عملیه همه فقها آمده است: اگر در حال نماز، مال تو را حتی کفش تو را دزدی، ربوده است

، نمازت را رها کن و با جدیّت تمام،دزد را تعقیب نما…چه عملی انجام دهیم که رزق و روزی ما زیاد گردد؟

۱ . رزق در لغت:رزق به معنای روزی و عطای دائمی می باشد، حال چه دنیوی و چه اخروی و چه مادی و چه معنوی باشد رزق

می‌گوینددرقرآن شریف به نبوت و معرفت نیز رزق گفته شده است

۲ . پیش فرض و جواب اولی:گفت آری گر توکل رَهبرست این سبب هم سنّت پیغمبرست گفت پیغمبر بآواز بلند با توکلزانوی اشتر

ببندرَمز اَلکاسب جیب الله شنو از توکل در سبب کاهل مشو

۳ . تلاش از منظر قرآن:قرآن شریف می‌فرماید: «ان لَیسَ لِِلانسانِ الّا ما سعی»  «این که برای انسان هیچ چیز نیست مگر آن

چه کوشیده است» سعی یعنی حرکت سریع و تلاش همه جانبه، خیر و شرّ، سود و زیان، فلاکت و کرامت، تنگدستی و توسعه در

رزق و روزی. همه به تلاش انسان بستگی دارد و هر کاری که شخصاً انجام می‌دهد از آن بهره می‌گیرد.در جای دیگر قرآن شریف

می‌فرماید: «کُلُّ نفسٍ بما تَسعی»  یعنی هر کس بر وفق کوشش و تلاش جزا یابد. آیات زیادی وجود دارد که تلاش دنیایی را

زمینه‌ساز بهره‌های بزرگ اخروی می‌داند. در سوره شرح می‌فرماید: «فَاِذا فَرَغتَ فَانصب و الی رَبّکَ فَارْغَب»  پس هنگامی

که از کار مهمی فارغ می شوی به مهم دیگری پرداز و به سوی پروردگارت توجه کن.

۴ . تشویق به تجارت در روایات:در کتاب شریف وسائل‌الشیعه باب و فصلی آمده تحت عنوان این که: مستحب است انسان

به دنبال زمینه‌ها و اسباب روزی برود. در این باب روایات زیادی آمده است که انسان به تلاش همه جانبه، تولید و تجارت

دعوت می‌کند، حدیثی از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده که امام ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: «تِسعَةُ اَعشارِ الرّزق فی التّجارة» 

یعنی نه دهم(۹/۰) روزی در تجارت است. حدیث دیگری از امام صادق ـ علیه السلام ـ نقل شده که می‌فرماید: «التجارةُ تَزیدُ فی العقل»

  یعنی تجارت عقل را زیاد می‌کند. در حدیث دیگر آمده: «عزت انسان در بازار است و در بازار بدست می‌آید.»واژه‌های که بار

معنایی آنها مذهبی و دینی می‌باشد، باید درست و دقیق معنا شود. برخی‌ها توکّل را، تنبلی، تن‌پروری و تکدّی‌گری معنا می‌کنند.

توکل یعنی با اعتماد به خدا و با اطمینان به تدبیر خداوند،‌ برو دنبال تلاش و تولید. یعنی از تو حرکت، از خدا برکت باب دیگری

در همین کتاب آمده: ترک تجارت مکروه و ناپسند است. در این باب روایات زیادی آمده از جمله، حدیثی از امام صادق ـ علیه السلام ـ

نقل شده: «تَرکُ التّجارةِ ینقص العقلِ» ترک تجارت، عقل انسان را کم می‌کند. در حدیث دیگر آمده: «ترکُ التّجارةِ مزهبةُ لِلعقل»

یعنی ترک تجارت عقل انسان را از بین می‌برد. باب و فصل دیگری در همین کتاب آمده تحت عنوان این که: خرید و فروش

مستحب و پسندیده است. احادیث زیادی در این باب آمده است از جمله: «….فانّ الرّزقَ یَنزِلُ مَع الشّراءِِ» [ روزی با خرید و

فروش نازل می‌شود و فرو می‌آید. به هر تقدیر تمام روایات این کتاب یعنی ج ۱۷ وسایل‌‌الشیعه در رابطه با تجارت و تشویق به

آن است که بررسی همه آن در این نوشتار، مقدور نیست. این روایات از باب مشت نمونة خروار نقل شده است.به هر حال

مسأله روزی، تأمین زندگی آبرومندانه و سرافرازانه و دور از تکدّی‌گری و تن‌پروری،، از نظر دین اسلام بسیار مهم و مورد

توجه است. در رساله عملیه همه فقها آمده است:اگر در حال نماز، مال تو را حتی کفش تو را دزدی ربوده است، نمازت را

رها کن و با جدیّت تمام، دزد را تعقیب نما، هم چنین اگر در حال نماز ایستاده‌ای، اگر طلبکاری برای طلب خود به منزل شما

آمده است، شما اگر می‌توانی پول از جیب خود بیرون آوری و بر زمین نهی تا طلبکار دین را دریافت نماید، چنین کن و گرنه

نماز را بشکن و طلب خود را بپرداز. سپس نماز را بخوان، چرا؟ چون «الدّنیا مزرعةُ‌ الآخرة»  و «من لا معاش له لامعادله»

.مال و سرمایه هر کس به منزله ناموس او محسوب می‌شود و یکی از نوامیس پنجگانه، مال انسان است. به مسأله

«حق النّاس چقدر مورد توجه اسلام عزیز قرار گرفته است، این گویای آن است که زندگی شرافت‌مندانه به بلندای

 زندگی اخروی مهم و دارای اهمیت است و باید با جدیّت بدان نگریست. اسلام عزیز نه تن‌پروری را می‌پسندد و

نه تکدّی‌گری را. افرادی که «کَلِّ» بر جامعه می‌شوند لعنت می‌فرستد.

«علی بن عبدالعزیز می‌گوید امام صادق ـ علیه السلام ـ از من پرسید: عمرو بن مسلم چه می‌کند؟ عرض کردم: فدایت شوم،

به عبادت رو‌ آورده و تجارت را رها کرده است. فرمود: وای بر او! آیا نمی‌داند کسی که طلب روزی و کسب و کار را رها

کند دعایش مستجاب نمی‌شود، هنگامی که آیه «وَ مَن یَتّقِ اللهَ یجعَل له مخرجاً و یزرُقهُ مِنْ حَیثُ لایَحتَسِبِِ»«هر کس تقوا

بورزد خداوند او را در بن‌بست نمی‌گذارد و راهی برای او باز می‌کند و او را از جایی که گمان نمی‌برد روزی می‌دهد» نازل

شد، گروهی از یاران رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ درها را بر خویش فرو بستند، و فقط به عبادت روی آوردند و

گفتند: از کسب و کار بی‌نیاز شدیم و از سوی خدا کفایت می‌شویم! این موضوع، خبرش به پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ

رسید، نزد آنان فرستاد و آنها را احضار فرمود: و گفت: چه چیز شما را بر این کار واداشته است؟ عرض کردند: ای پیامبر

خدا ـ در آن آیه ـ خداوند متکفّل روزی ما شد و ما به عبادت روی آوردیم. فرمود: هر کس چنین کند ـ کسب را رها سازد

ـ دعایش مستجاب نمی‌شود، بر شما باد که در طلب روزی باشید و به کسب و معیشت بپردازید».
در وسائل‌الشیعه فصل و بابی آمده تحت عنوان این که: کار با دست مستحب و پسندیده است. در یکی از احادیث این باب

آمده که امام صادق ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: من دوست دارم مرد در طلب زندگی و روزی عرق بریزد.

برای زیاد شدن روزی به تلاش شبانه‌روزی و همه جانبه نیاز است. تولید و درآمدت توسعه‌دار بدون تلاش ـ چه فکری

و چه جسمی ـ معنا ندارد و سرابی بیش نیست. تلاش و به دنبال آن تولید گاهی در تجارت، گاهی در صنعت، گاهی در

کشاورزی، گاهی در هنر، گاهی در تحقیق و تولید علم و گاهی … بدست می‌آید و علاقه‌ها و سلیقه‌ها و شؤون اجتماعی

و خانوادگی افراد در انتخاب آنها نقش دارد

۵ . توکل، توسل،‌زو … :واژه‌های که بار معنایی آنها مذهبی و دینی می‌باشد، باید درست و دقیق معنا شود. برخی‌ها توکّل

را، تنبلی، تن‌پروری و تکدّی‌گری معنا می‌کنند. توکل یعنی با اعتماد به خدا و با اطمینان به تدبیر خداوند،‌ برو دنبال تلاش

و تولید. یعنی از تو حرکت، از خدا برکت، نه به معنایی مفت‌خوری و تکدّی‌گری. توسل و دعا هم در جامعة دینی و امت

معنا نشده است. دعا یعنی خواند و ارتباط نیکو با خدا نه به معنای تقاضای زندگی بسیار مرفه از خداوند و بعد هم نشستن

و منتظر بسته‌بندیهای آسمانی ماندن.آن دعا از هفت گردون درگذشت کار آن مسکین بأخر خوب گشتکآن دعای شیخ نه

چون هر دعاست فانی است و گفتِ او گفتِ خداستدعا باید بُرد داشته باشد و از هفت گردون گذر نماید. استجابت دعانیز

به زمینه‌های معنوی نیازدارد.

۶ . درآمد و برکت:تلاش و تجارت، درآمدزاست و توکل و دعا و توسّل و … برکت‌زا. درآمد یک چیزی است و برکت

چیز دیگر. خیلی‌ها درآمد زیادی دارند ولی زندگیشان رونق و صفا ندارد. برخی درآمدشان اندک است ولی زندگی‌شان

باصفا و آرام است.

۷ . قناعت زیبا و پرهیز از تجمل و ریخت و پاش:در اسلام به قناعت زیبا و میانه‌روی در زندگی سفارش زیادی شده است.

قرآن شریف در یک تعبیر و تشبیه بسیار زیبا می‌فرماید: «دوست را (از شدّت بخل و حرص) بر گردنت مبند، و نیز بسیار

گشاده‌اش مدار که ملامت‌زده و درمانده می‌نشینی» یعنی نه خیلی باید حریص بود که انگار دست انسان شکسته و به گردن

آویزان است و اصلاً به جیب نمی‌رود و نه خیلی گشاده دستی که خود و خانواده‌ات درمانده شوند بلکه باید میانه‌روی در

زندگی را جدی گرفت.سایت پاتوق ۹۸ : رسول اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «القِناعةُ مالٌ لایَنْفدُ»  قناعت مالی

است که تمام نمی‌شود.

۸ . خلاصه و جمع‌بندی:آن‌چه به طور مسلم از آیات و روایات بدست می‌آید، این است که برای زیاد شدن روزی به تلاش

شبانه‌روزی و همه جانبه نیاز است. تولید و درآمدت توسعه‌دار بدون تلاش ـ چه فکری و چه جسمی ـ معنا ندارد و سرابی

بیش نیست. تلاش و به دنبال آن تولید گاهی در تجارت، گاهی در صنعت، گاهی در کشاورزی، گاهی در هنر، گاهی در

تحقیق و تولید علم و گاهی … بدست می‌آید و علاقه‌ها و سلیقه‌ها و شؤون اجتماعی و خانوادگی افراد در انتخاب آنها نقش

دارد. این کار حرکت است و درآمد زاست و به دنبال آن باید از خداوند برکت و توسعه معنوی تقاضا نمود که این کار از

راه توکل، توسل،‌ دعا، عبادت، پرهیزکاری و رعایت حلال و حرام الهی، پرداخت خمس و زکات و صدقه، قناعت زیبا،

برنامه‌ریزی و پس‌انداز و غیره بدست می‌آید. پس برای زیاد شدن روزی، عوامل زیادی اعم از عوامل مادی و معنوی

دخیل است تا روزی انسان زیاد شود و برکت معنوی پیدا کند.

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 22:15 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

افرادي که در هفته 2 ليوان يا بيشتر آب انار مي نوشند، احتمال پيشرفت و بروز آلزايمر در آن ها نسبت به افرادي که در هفته نصف ليوان آب انار مصرف مي کنند، 76 درصد کمتر است.
 

1- انار و خاصيت آنتي اکسيداني

تحقيقات نشان داده است که انار 3 برابر چاي سبز، آنتي اکسيدان دارد. لازم به ذکر است که نقش آنتي اکسيدان ها، حفاظت از بدن در برابر استرس ها، آلودگي هاي شيميايي و ميکروبي، بيماري قلبي و سرطان هاست.

2- انار و قلب و عروق

آب انار جلوي تصلب شرايين و بيماري قلبي را مي گيرد.

انار، از کلسترول بد( LDL) در برابر اکسيده شدن محافظت مي کند.

آب انار همانند آسپيرين عمل مي کند.

آب انار از به هم پيوستن پلاکت هاي خوني جلوگيري مي کند، پس مانع از لخته شدن خون مي گردد.

انار موجب کاهش فشار خون بالا مي گردد.

آب انار باعث کاهش چربي خون مي شود.

تحقيقات نشان داده است که اگر روزي سه چهارم ليوان آب انار بنوشيد و اين کار را مدت 3

 ماه انجام دهيد، مقدار اکسيژن بيشتري به قلب مي رود و باعث سلامتي قلب مي شود.
آب انار، جلوي تخريبات DNA و بيماري هاي حاصل از تخريب آن را مي گيرد.

3- انار و سرطان

آب انار به کاهش خطر سرطان پستان کمک مي کند.
انار از سرطان پروستات جلوگيري مي کند و يا رشد آن را آهسته مي کند.
از سرطان پوست نيز جلوگيري مي کند.

4- انار و ديابت

قند موجود در آب انار همانند قند موجود در آب ديگر ميوه ها است. از اين نظر بيماران

مبتلا به ديابت بايد در مصرف آن احتياط کنند و در اين مورد با پزشک خود مشورت کنند.

5- انار و کليه

انار، از بي نظمي و اختلال در کار کليه ها مي کاهد و به طور کلي ادرارآور است.

6- انار و بيماري آلزايمر

افرادي که در هفته 2 ليوان يا بيشتر آب انار مي نوشند، احتمال پيشرفت و بروز آلزايمر

در آن ها نسبت به افرادي که در هفته نصف ليوان آب انار مصرف مي کنند، 76 درصد کمتر است.

7- انار و بيماري هاي عفوني

انار از تعداد کرم هاي روده مي کاهد.
در هنگام تب، به بيمار، انار يا آب آن را بدهيد، چرا که در رفع تشنگي بسيار مفيد است.
انار براي گلودرد بسيار مفيد است.
شمايي که سرما مي خوريد، آب انار براي شما دواست.
با نوشيدن آب انار، بيماري هاي عفوني را از بدن دور کنيد.

8- انار و پوست

هسته انار از پيرشدن پوست جلوگيري مي کند.
اگر مي خواهيد جوان بمانيد، انار مصرف کنيد، زيرا خوردن انار باعث مي شود که 6

سال جوان تر به نظر آييد.

9- انار و گوش و چشم و دندان و صدا

انار و عسل براي گوش درد مفيد است.
انار و آب انار براي بهبود بينايي و جلوگيري از ضعيف شدن چشم خوب است.
انار از خرابي دندان و لثه جلوگيري مي کند.
آب انار براي صداي گرفته و خشن مفيد است.

10- انار و بارداري

مادران باردار روزانه نصف ليوان آب انار مصرف کنند تا از زود به دنيا آمدن و از صدمات

مغزي در نوزاد خود جلوگيري کنند.

انار منبع خوب ويتامين هاي A ، E، C، B3 و اسيد فوليک، پتاسيم و فيبر است.
يک ليوان آب انار، 40 درصد ويتامين C مورد نياز روزانه بدن را فراهم مي کند.

11- انار و يائسگي

انار موجب کاستن استرس و پريشاني ناشي از يائسگي مي گردد.

12- انار و کاهش وزن

انار موجب هضم بهتر مواد غذايي مي گردد.
آب انار براي بهبود اشتها نيز مفيد است.
دقت کنيد که آب انار بدون شکر و فاقد فروکتوز( نوعي قند) براي کاهش وزن مفيد است.

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:48 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

داریم آبگوشت میخوریم, گوش کوبُ گرفتم دستم
تیریپ خاطره های کودکی….به بچه خواهرم میگم :
دایی جون این گوش کوب سنش از منم بیشتره ….
مادرم از اون ور میگه : فایدشم همین طور!

حاصلضرب توان در ادعا مقداری ثابت است ،
هرچه توان انسان کمتر باشد ادعای او بیشتر است
و هرچه توان انسان بیشتر شود ادعایش کمتر میگردد

طرف  نوشته بود که
من یه گوگل واسه مغزم لازم دارم یه آنتی ویروس هم واسه دلم
یکی کامنت گذاشته بود:
پس یه فتوشاپ هم واسه قیافت بذار!

مامان من موقعی که خاله هام مهمون ما هستن :
پاشو دختر..زشته الان مهمونا میان آبروم می ره
مامان من موقعی که عمه و بچه هاش مهمون ما هستن :
پاشو بچه الان یه گله آدم می ریزه اینجا !


آهنگ غمگین گوش میکنم مامانم میگه چته؟ چی شده؟ کی گذاشته رفته؟ چرا تو خودتی؟
آخ بمیری که بچمو اینطوری کردی!
آهنگ شاد گوش میکنم میگه خبرمرگش برگشت؟ الان باهاته؟ کیه طرف؟ چه شکلیه؟ دوسش داری؟ چند بار دیدیش؟


اين امتحان زندگي
بزرگترين عيبش اينه که : اگر چيزي ام بلد نباشي
تا آخرجلسه بايد بشيني ....

 


دوستم میگه: هر شب که اخبار شبانگاهی قیمت سکه رو اعلام میکنه زنم میپره بالا و با خوشحالی دست میزنه
بعد لم میده رو مبل و با لبخند نیگام میکنه ؟!؟!
کسی میدونه چرا؟

 


رفتم جيگركي يارو برگشته ميگه نونم ميخاي؟
ميگم قبلنا سوال نميكردي، ميذاشتي، ميگه نه الان وضع فرق كرده نون جدا، دونه ای ۵۰۰ تومن!
خوب شد بازم کرایه سیخ
و ازم نگرفت

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

    انواع نظریه‌های  هیجان

·         نظریه جیمز _ لانگ

·         در این نظریه توالی ادراک ، واکنشهای ارگانیک ، هیجان مدنظر بوده است. در واقع در این نظریه تلاش بر پاسخ

دادن به این سوال بوده است که در موقع بروز هیجانات اول احساس بوجود می‌آید یا تغییرات جسمی؟

·         نظریه بازخورد

·         در این نظریه نوع احساس یا عاطفه به بازخورد حرکتی مقدماتی بستگی دارد. در نتیجه مفهوم بازخورد برای هیجان

یک مفهوم اساسی است.

·         نظریه کانن _ بارد

·         نظریه کانن و بارد اهمیت ویژه‌ای در تجزیه و تحلیل هیجانات کسب کرده است. این نظریه بر اهمیت فرایندهای

خاص تالاموسمی در کیفیت خاص هیجان تاکید دارد.

·         نظریه فعال سازی

·         این نظریه عمدتا توسط اشلوزبرگ مطرح شده است. این نظریه به جای آن که هیجان را به عنوان یک حالت

خاص و از نظر کیفی متفاوت از سایر حالتها تلقی کند، محل رفتار هیجانی را بر روی پیوستاری که همه رفتارها

را دربرمی‌گیرد، تعیین می‌کند. قسمت پائین پیوستار که سطح کلی فعالیت نامیده می‌شود، به حالت خواب ،

قسمتهای وسط به توجهات هوشیارانه و قسمت بالای آن به هیجانات شدید اختصاص یافته است.

·         نظریه انگیزشی

·         بر اساس این نظریه هیجانات را در درجه اول می‌توان به منزله انگیزه‌هایی به حساب آورد، زیرا آنها فرایندهایی

به حساب می‌آیند که باعث تحریک ، تداوم و کنترل فعالیت می‌شوند.

·         نظریه روانکاوی

·         نظریه روانکاوی نه تنها به شخصیت بلکه همچنین به هیجانات و به خصوص به مساله اضطراب بطور اساسی

پرداخته است و به اهمیت هیجان در فرایندهای تخلیه روانی تاکید داشته است.

·         نظریه‌های رفتاری

·         پیشرفت مکتب رفتارگرایی با کوشش پیشروان آن در بکار گرفتن مفاهیم این مکتب در مورد بسیاری از مسائل

دیرینه روان شناسی از جمله مساله ماهیت هیجان همراه بوده است. افرادی چون واتسون ، تولمن و اسکیز

سعی بر آن داشته‌اند تا از این دیدگاه در مورد ماهیت عمومی هیجان بحث کنند.

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:36 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

به گزارش قدس آنلاین- علی دایی سرمربی فعلی تیم فوتبال راه آهن که عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال

 جهان را در کارنامه اش دارد، روز دوشنبه هفته پیش رو برای حضور در مراسم انتخاب بهترین های فوتبال

جهان راهی مقرر فدراسیون بین المللی فوتبال در سوییس خواهد شد.در این مراسم بازیکنانی چون

مسی رونالدو نیمار فالکائو برای انتخاب شدن به عنوان مرد سال فوتبال جهان به رقابت خواند پرداخت.

مهاجم و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه و پس از برگزاری این مراسم به تهران

بازخواهد گشت تا تمرینات تیم راه آهن را زیر نظر بگیرد. علی دایی عضو کمیته جوانان فدراسیون

بین المللی فوتبال - فیفا - است.
 

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:27 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 !

قدس‌آنلاین- سید‌مصطفی حسینی‌راد: رییس پلیس فتای استان البرز از دستگیری یک مستهجن نویس

14ساله خبر داد. خبری که واقعاً تکان‌دهنده است. این نوجوان با بارگذاری داستانهای غیراخلاقی در

وبلاگش، بازدیدهای زیادی داشت و شاید به درستی نمی‌دانست که چگونه با این کار، منشأ اشاعه

فساد در کشورش می‌شود.

 البته خوشبختانه خانواده‌های دلسوز و هوشیار ایرانی با تماسهای مکرر، پلیس را از انتشار مطالب

غیراخلاقی در این وبلاگ، آگاه کرده و زمینه دستگیری «آرش» پسربچه 14ساله‌ای که گرداننده این

وبلاگ بود را فراهم کردند. کاکوان، رییس پلیس فتای البرز گفته است این فرد حتی به بلوغ جنسی

نرسیده و در اظهارات خود گفته است که در وبگردی‌ها با سایت‌هایی با مطالب غیراخلاقی مواجه

شده و تنها اقدام به بارگذاری مجدد این داستان‌های مستهجن با نام خود در وبلاگش کرده است.
اما آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد ضرورت نظارت بیشتر والدین بر چگونگی استفاده فرزندانشان

از فضای مجازی یا همان اینترنت است. نوجوانان به دلیل نزدیک شدن به سن بلوغ، کنجکاوی‌های

جنسی خود را از راههای مختلف ارضا می‌کنند که یکی از نزدیکترین راه‌ها برای آنها، «اینترنت» است.

کارشناسان تربیتی توصیه می‌کنند که والدین نباید فرزندان خود را بدون نظارت کافی با اینترنت تنها

 بگذارند، همچنان که چنین خطراتی برای شبکه‌های ماهواره‌ای نیز وجود دارد. آنها تأکید می‌کنند

که باید از قرار دادن ابزارهایی مانند رایانه متصل به اینترنت و گیرنده ماهواره در اتاق کودکان و نوجوانان

خودداری شود زیرا درهای بسته اتاق، درهای ورود کودک و نوجوان به فضاهای غیراخلاقی و دامهای

شیطانی را به روی او باز می‌کند. وقتی که کار از دست رفت و کودک یا نوجوان با برخی صحنه‌ها

برخورد کرد دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نخواهد داشت. دیدن تصاویر خلاف اخلاق و دور از اقتضای

سنی، می‌تواند مسیر زندگی کودک و نوجوان را برای همیشه عوض کند و حتی از یک شخصیت

بالقوه آینده‌دار، یک شخصیت معمولی منحرف بسازد.
 

 

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 

ما در زندگی روزمره خود با انواع هیجانات رو در رو هستیم. بطوری که این آشنایی ما با هیجانات به دوران نوزادی

ما بر می‌گردد. به عبارتی ما از لحظه تولد برخی از هیجانات را با خود داریم و این اهمیت و نقش هیجانات مختلف

را در زندگی نشان می‌دهد. برخی از هیجانات لذت بخش ، خوشایند و تقویت کننده هستند، بطوری که فرد برای

رسیدن به آن حالت خاص از هیجانات ممکن است تقلا و تلاش هم بکند.

ولی برخی دیگر بیشتر جنبه آزارنده را دارند و شاید فرد تلاش برای اجتناب از رسیدن به آنها داشته باشد یا اگر در

آن حالات قرار گیرند، تلاش کند خود را از آن نوع هیجان رهایی دهد. به این ترتیب هیجانات از لحاظ میزان خوشایندی

یا ناخوشایندی به دو دسته تقسیم می‌شوند: هیجانات مثبت و منفی. اما به این نکته باید توجه داشت، هر یک از

هیجانات اهمیت و نقش مهمی در زندگی دارند. و کارکرد خاصی برای هر یک وجود دارد.

هیجان ترس

در اغلب بحثهای مربوط به هیجان ترس جای مهمی را به خود اختصاص داده است و حتی آن را به عنوان علت اصلی

اختلالات عصبی شناخته‌اند. اما ترس همیشه ایجاد کننده ناراحتی و مشکل نیست. وجود آن در خیلی از مسائل

 موقعیتهای زندگی لازم است. این هیجان شاید از آن جهت اهمیت ویژه‌ای دارد که در آن حالت فشار و تخریب بطور

بالقوه از نظر مقدار و اهمیت بر حالت سازنده تفوق دارد و معمولا آمادگی برای بروز واکنشهای اجتنابی بیشتر از آمادگی

برای کنشهای اکتسابی است.

شکسپیر می‌گوید: "از میان همه تمایلات و احساسات بد ، ترس منفورترین آنهاست." علائم ترس عبارتند

از لرزیدن بدن ، سفید شدن پوست ، غدد عرقی فعال می‌شوند، مو بر بدن راست می‌شود، ترشحات دستگاه گوارش

و کلیه‌ها زیاد می‌شود و فضولات بدن به دلیل انبساط ماهیچه‌های اسفنکتر بطور غیر عادی رفع می‌شود. میزان تنفس

زیاد می‌شود، قلب به تندی و شدت می‌زند. قوای ذهنی به مقدار زیادی مختل می‌شود. این علائم حتی در چهارپایان

مثل سگ و گربه و میمونها نیز دیده می‌شود. پرندگان نیز در هنگان ترس تمامی پرهای خود را در هم فرو می‌برند و در

این حالت جثه‌شان کوچکتر به نظر می‌رسد.

از دیگر علائم ترس عبارت است از باز شدن دهان ، بالا رفتن ابروها ، فردی که دچار ترس شده است در آغاز مثل

یک مجسمه از حرکت باز می‌ایستد نقش می‌گیرد یا اینکه قوز می‌کند و دولا می‌شود، بطوری که گویی می‌خواهد

خود را از دیده‌ها پنهان می‌کند. فعالیت غدد بزاقی کم و دهان خشک می‌شود. گاه ترس ضعیف باعث می‌شود در

فرد میل شدیدی به خمیازه کشیدن بوجود بیاید. چشمها در حالت ترس شدید از حدقه بیرون می‌افتند و به سوی

عامل ایجاد کننده وحشت ثابت می‌مانند، یا اینکه بی قرار از جهتی به جهت دیگر می‌چرخند. ترس همچون سایر

هیجانات از شدت و ضعفهای مختلف برخوردار است. ترس شدید علاوه بر علائم متفاوت (از لحاظ شدت) کارکردهای

مختلف می‌تواند داشته باشد.

هیجان خشم

هیجان خشم همراه با مفاهیم مترادف و مباحثی که با آن مرتبط هستند بسیار بیشتر از هیجانهای دیگر

(البته به غیر از ترس) در نوشته‌ها مورد بحث قرار گرفته است. بسیاری از روشهای کنترل اجتماعی بزرگسالان

و خردسالان به اجتماعی کردن واکنش خشم به موقعیتهای مختلف مربوط است. خشم از دسته هیجانات منفی

است و علل مختلفی برای آن شناسایی شده است که بسیار گسترده‌تر از آن هستند که در این بحث بتوانند

مطرح شوند. اما علائم آن عبارت است از سرخ شدن صورت ، منبسط شدن رگهای پیشانی و گردن ، سرخ شدن

چشمها، جمع و کوچک شدن مردمکهای چشم ، کشیده شدن لبها و در نتیجه آشکار شدن دندانها ، بدن تاخورده

، ابروان در هم کشیده ، لبان سخت و محکم و دندانهای قفل شده و در حال سایش.

هیجان اندوه

اندوه نیز مانند سایر هیجانات از شدت و ضعف برخوردار است. بطوری که در حالتی از آن با یکسری علائم

ویژه طبیعی تلقی می‌شوند. در حالیکه انوع شدید و مهمتر آن یا زمانی که بدون دلیل واضحی در فرد وجود

دارند، وجود یک اختلال روانی را در پیش می‌کشند. در هر حال این هیجان نیز از دسته هیجانات منفی است

که برای جنبه ناخوشایندی دارد. مشخص بودن و بی تحرکی ، کاهش گردش خون ، رنگ پریدگی صورت ،

سست شدن عضلات ، پلکهای پایین افتاده از علائم اندوه هستند.

همچنین حالت سر کمی رو به سینه خم می‌شود، لبها ، گونه‌ها و آرواره‌ها همه از حالت طبیعی خارج

می‌شوند و به طرف پایین رها می‌شوند. تنفس کند و ضعیف می‌شود و غالبا آههای عمیق نفس را قطع

 می‌کنند. یک نشانه ثابت و دائمی اندوه این است که افراد به سرما حساسیت نشان می‌دهند و به سختی

می توانند خود را گرم نگه دارند. بی اشتهایی و عدم تمایل به غذا خوردن نیز در هیجان اندوه دیده می‌شود.

هیجان تنفر

با وجود اینکه این هیجان یک مکانیزم دفاعی اساسی است و دارای ارزش حیاتی قابل ملاحظه‌ای است، لکن

هنوز بطور منظم مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته است و از آنجائیکه تنفر در مواجهه با یک محرک آزارنده که

موجب رنجش می‌شود بوجود می‌آید، همراه با حرکاتی است که هدف آنها کنار زدن عامل آزار دهنده یا محافظت

فرد از آن عامل است. تنفر شدید به صورت حرکاتی در اطراف دهان بروز می کند که درست شبیه حرکات دهان

قبل از استفراغ کردن است.

در این حالت نیمه بسته شدن پلکها و به عقب برگشتن صورت یا تمامی بدن نیز نشان دهنده ابراز انزجار شدید

است. این حرکات طوری انجام می‌گیرد که گویا محرک مورد نظر ارزش گناه کردن هم ندارد. تف کردن نشانه‌ای

عمومی برای تنفر و انزجار است. داروین می‌گوید: "تف کردن بیانگر رفع عوامل آزار دهنده از دهان است."

هیجان شادی

همه حالات شادی و لذات را تجربه کرده‌اند. درجاتی از آن نیز مانند هیجان اندوه طبیعی است، ولی انواعی از

آن که بطور مستمر و شدید و با علائم تشدید شده و بوجود می‌آید، به عنوان یک اختلال روانی شناخته می‌شود

که در آن فرد دائما در حالت شادی و شعف شنگولی به سر می‌برد و ممکن است دست به کارهای عجیب و غریب

بزند. حالات چهره‌ای خنده مثل کشیده شدن لبها ، چشمهای براق و گاه اشک آلود ، تحریک زیاد ، تکلم زیاد از

علائم شادی هستند. رقص و پایکوبی ، بالا و پایین بردن و در حالت خوشحالی شدید و ناگهانی جیغ زدن از

علائم شادی هستند.

برخی معتقدند علائم شادی در برخی اوقات به علائم خشم شبیه است، هر چند آنها به دسته‌های جداگانه

تعلق دارند، ولی علائم جسمی آنها مثل فریاد زدن ، پا کوبیدن ، افزایش فعالیت بازوان و دستها ، چشمهای

سرخ شده و در حال چرخش ، گامهای محکم و راسخ در هر دو هیجان وجود دارند، اما هدف آنها متفاوت است.

هر دو آنها هیجانات گرایشی هستند بطوری که باعث نزدیک شدن فرد به محرک خوشحال کننده یا خشم آور

می‌شوند، اما هدف خشم تخریب و از بین بردن است، ولی هدف شادی تداوم و نگهداری آن محرک.

هیجان تعجب

همه موجودات زنده در جریان زندگی خود به خودی به محرکهای جدید و نو ظهوری مواجه می‌شوند. در برخورد

با چنین محرکهایی الگوی واکنش را می‌توان تکان هیجانی یا تعجب نامید. این واکنشها فقط در مواقعی بروز

می‌کنند که محرکهای شناخته نشده ، مبهم ، نامعلوم ، شدید و ناگهانی وارد عمل می‌شوند. برانگیخته شدن

بینایی و شنوایی ، باز شدن دهان و چشمها و ابروان بالا کشیده شده ، تولید صدای ناگهانی از دهان و از جا

پریدن علائم اساسی تعجب هستند، با توجه به اینکه در مورد انسان نوع شخصیت در الگوی خاص او در حالت

بازتاب هیجانی مثل تعجب تاثیر دارد. برخی افراد شاید سر و صدای بیشتری بکنند و تفاوتهای دیگری با یکدیگر

داشته باشند.

هیجانهای مرکب این هیجانات از ترکیب سایر هیجانات که بوجود می‌آیند بطوری که در هر یک از هیجانات رگه‌هایی

از احساسات مربوط به هیجاناتی را که از آنها ترکیب شده‌اند می‌توان یافت.

جمعه 15 دی 1391برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی


- استاد میگه چرا سمت راست کلاس همیشه شلوغ تر از سمته چپه، گفتیم چون وایرلس اینور بهتر آنتن میده!

بنده خدا دچار یاس فلسفی شد!

- یکی با کت و زیرشلواری تو خونه اش نشسته بوده، ازش می پرسن: واسه چی تو خونه کت پوشیدی؟

میگه: آخه شاید میهمون بیاد! می پرسن: پس چرا دیگه زیرشلواری پوشیدی؟! میگه: خوب شاید هم نیاد.

- امروز به این نتیجه رسیدم که هر وقت میرم کارواش همه پرنده ها اسهال میگرین!

- این مجریای برنامه ها آخر برنامه هاشون میگن هفته دیگه همین روز و همین ساعت منتظر ما باشید ...

خب آخه دانشمند همین ساعت که باز آخر برنامه می رسیم!!!

- به دوستم میگم: واسه تولد خانمم چی بخرم؟ میگه: میخوای خیلی غافلگیرش کنی؟ میگم: آره!

میگه: شماره پاشو ازش بگیر، بعدش براش روسری بخر!

چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, :: 23:43 ::  نويسنده : شمیلا سیامکی

 دایی چهره اسطوره‌ای فوتبال ایران در گزینش بهترین گلزنان ۱۲ سال گذشته جهان، همسایه سرخیو آگوئرو کریم بن‌زما شد و در رده ۷۳ جای گرفت.

 
اسطوره فوتبال ایران ۷۳ جهان شد
به گزارش افکارنیوز به نقل از  فارس، سایت فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان اعلام کرد گلزن و کاپیتان پیشین ایران، از ابتدای سال ۲۰۰۱ به بعد ۴۴ گل در دیداری ملی و همچنین بین‌المللی باشگاهی به ثمر رساند.

وی که در سال ۲۰۰۷ میلادی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و پس از آن هدایت سایپا، ملی ایران، پرسپولیس و راه‌آهن را برعهده گرفت، ۳۹ گل از این تعداد را در دیدارهای ملی و ۵ گل را در رده باشگاهی زد.

از این رو در رده‌بندی بهترین گلزنان جهان در قرن ۲۱ یعنی از ابتدای ژانویه سال ۲۰۰۱ تا شروع سال ۲۰۱۳، وی صاحب رده فوق شده است.

در این رده‌بندی دایی، با دو گلزن معروف و فعال منچسترسیتی انگلیس و رئال مادرید اسپانیا همسایه شده است. بر این اساس پایین‌تر از سرخیو آگوئرو(۴۵ گل) و بالاتر از بن‌زما (۴۴ گل) در جدول مذکور قرار گرفته است.


در این فهرست همچنین دیدیه دروگبا از ساحل عاج با ۱۰۴ گل زده در رده نخست جای گرفت و میروسلاو کلوزه با ۹۴ گل زده از آلمان صاحب پله دوم شده است.

لیونل مسی، اعجوبه بارسا نیز با ۹۴ گل زده (تعداد گل زده ملی کمتر نسبت به کلوزه) صاحب پله سوم شده است.

فهرست ۱۰ گلزن برتر به این شرح است:

۱- دیدیه دروگبا،ساحل عاج، ۱۰۴ گل زده (۵۹ گل زده ملی، ۴۵ گل زده در رده بین‌المللی باشگاهی)

۲-میروسلاو کلوزه، آلمان، ۹۴ گل زده (۶۷ گل زده ملی، ۲۷ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۳-لیونل مسی، آرژانتین، ۹۴ گل زده (۳۳ گل زده ملی، ۶۱ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۴-ساموئل اتوئو، کامرون، ۹۲ گل زده (۴۸ گل زده ملی، ۴۴ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۵-رود فان نیستلروی، هلند، ۸۷ گل زده(۳۴ گل زده ملی، ۵۳ گل بین‌المللی باشگاهی)

۶-تیری هانری، فرانسه، ۸۵ گل زده (۴۳ گل زده ملی، ۴۲ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۷-کریستیانو رونالدو، پرتغال، ۸۴ گل زده (۳۸ گل زده ملی، ۴۶ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۸-داوید ویا، اسپانیا، ۸۳ گل زده (۵۴ گل زده ملی، ۲۹ گل زده بین‌المللی باشگاهی)

۹-رائول گونزالس، اسپانیا، ۷۸ گل زده (۲۶ گل ملی، ۵۲ گل زده بین‌آلمللی باشگاهی)

۱۰- زلاتان ایبراهیموویچ، سوئد، ۷۵ گل زده (۴۲ گل زده ملی، ۳۳ گل زده بین‌المللی باشگاهی
    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پیوندهای روزانه
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی-اجتماعی و آدرس shamila.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 811
بازدید دیروز : 306
بازدید هفته : 1117
بازدید ماه : 4354
بازدید کل : 3551062
تعداد مطالب : 14893
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

<>